Potraviny pro zdravou pleť

10. března 2013 v 16:45 | Pájinka |  ♥♥♥Beauty > Krása♥♥♥

Potraviny pro zdravou pleť

POMERANČE

Jsou značně zásadotvorné, více než citróny (mají +8, kdežto citróny +4). Obsahují rovněž více vitamínů, kromě jiných provitamin A, který v citrónech chybí.

Kromě toho obsahují pomeranče ve 100 g 0,058 mg vitamínu B1, 0,022 mg B2, asi 35 mg C, 0,2 mg PP a rovněž vitamíny P a B6. Draslíku mají ve 100 g asi 200 mg, sodíku - asi 3 mg, vápníku - asi 33 mg (ale například sušené fíky ho mají 200 mg), železa -0,4 mg, mědi - 0,08 mg a trochu dalších nerostných látek a stopových prvků.
Jejich albedo zrovna tak obsahuje vitamíny C a P, jejich fytoncidy rovněž ničí mikroorganismy a oranžáda, šťáva a další nápoje z pomerančů osvěžují a přinášejí úlevu při horečnatých onemocněních.

Co všechno grapefruity obsahují?

100 g grapefruitové dužiny (celý plod obvykle váží 200 až 250 g) poskytuje pouhých 117 kJ neboli 22 kcal. Je to zásadotvorné ovoce (+4). Obsahuje draslík (sodíku pouze 0,5 mg ve 100 g), vápník, hořčík, trochu železa (0,3 mg), fosfor a další látky.
Jako každé citrusové ovoce, mají i grapefruity značné množství vitamínů C (25-30 mg ve 100 g dužiny) a P, rovněž trochu vitamínů skupiny B, a dokonce - stejně jako pomeranče - malinko vitamínu E . Obsahují také kyseliny a nahořklé látky, které nejenže osvěžují za horkých dnů, ale rovněž usnadňují trávení tuků, povzbuzují vyměšování žluči, takže výsledkem je ubývání na váze. Vitamín C ve spojitosti s vitamínem P chrání organismus před vznikem křečových žil a sklerózou, proto bychom měli grapefruity vřele doporučovat, kdyby stály stejně jako jablka.

KIWI

má vysoký obsah vitaminu C ( 74 mg/100 g ) a právě ten je významným antioxidantem, který se podílí na zdravém vzhledu kůže a chrání ji před předčasným vznikem vrásek. Nedostatek vitaminu C může způsobit drsnější, povadlejší a unavenější pleť a také žilky v obličeji.
MRKEV
Je cenným zdrojem beta - karotenu, který se v těle přemění na vitamin A. Ten je důležitý pro zdravou a vláčnou kůži i pro regeneraci tkání, napomáhá snižovat poškození kůže vlivem působení slunečních paprsků a zabraňuje předčasnému stárnutí kůže. Pokud je vitaminu A nedostatek, kůže je napjatá, bez elaszicity, suchá, později se objevují i suché šupinky a snáze se zanášejí póry.
HROZNOVÉ VÍNO BÍLÉ
obsahuje antioxidanty, které také najdete i v červeném vínu, červené hroznové šťávě, borůvkách či ostružinách. Vyznačuje se ochranným účinkem na srdce a prospívají novým buňkám a pčispívají k dlouhověkosti. Pomáhají kůži chránit před poškozením slunečními paprsky a před škodlivými vlivy z životního prostředí.
OLIVOVÝ OLEJ
je bohatý na kyselinu olejovou a vitamin E. Zabraňuje vysoušení kůže, chrání srdce a cévy před aterosklerózou. Oliový olej udržuje mladistvý vzhled pleti, působí proti jejímu ochabování, přispívá ke zlepšení elasticity kůže, omezuje riziko vzniku pigmentových skvrn.
LISTOVÁ ZELENINA
zelené druhy zeleniny, jako salát, petržel a špenát, udržují kůži, vlasy i oči v kondici, přispívají k obměně buněk a posilují velmi citlivou pleť. Listová zelenina obsahuje chlorofyl, který buňky chrání před bakteriemi a volnými radikály.
BORŮVKY
obsahují antioxidant polyfenol, který si poradí s volnými radikály při opalování, chrání pleť před škodlivými účinky znečištěného životního prostředí, které na každého každodenně působí.Chrání pleť před předčasným vznikem vrásek.
VEJCE
najdete v nich vysoké množství bílkovin, které jsou prospěšné pro udržení elasticity kůže. Vejce obsahují také biotin, který udržuje zdravé mazové žlázy, napomáhá v kůži udržet vlhkost a dodává pokožce celkovou svěžest a vitalitu.Nedá se jíst často, ale používá se do masek.
RAJČATA
mají vysoký obsah antioxidantu lykopenu. Ten redukuje poškození kůže způsobené nadměrným slunečním zářením. Konzumace rajčat také podpoří snahu předcházet vzniku vrásek.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama